telefon: 22 443 77 50/61
faks: 22 325 40 13
e-mail: bemowo.wab@um.warszawa.pl
Kierownictwo
naczelnik: Łukasz Stęplewski
p. 347
tel.: 22 443 77 61, e-mail: lsteplewski@um.warszawa.pl
Ewidencje i rejestry
- rejestr wniosków o decyzje o warunkach zabudowy i ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
- rejestr wydanych decyzji o warunkach zabudowy
- rejestr wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
- rejestr wniosków o pozwolenie na budowę
- rejestr wydanych decyzji o pozwoleniu na budowę
- rejestr wydanych dzienników budowy
- rejestr wydanych postanowień
- rejestr wydanych decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
- rejestr wydanych zaświadczeń
Do zakresu działania Wydziału Architektury i Budownictwa dla Dzielnicy Bemowo należy w szczególności:
- prowadzenie postępowań administracyjnych w trybie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r.
o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1474), ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1945, z późn. zm.), ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186, z późn. zm.) i ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1438, z późn. zm.), z wyłączeniem postępowań zastrzeżonych do kompetencji biura właściwego do spraw architektury i planowania przestrzennego, w tym dla inwestycji:-
- o powierzchni całkowitej powyżej 15 000 m2,
- o wysokości powyżej 30 m,
- przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych państw obcych oraz organizacji międzynarodowych,
- naczelnych i centralnych organów administracji państwowej,
- wykraczających swoim zasięgiem poza granice Dzielnicy,
- dotyczących dróg powiatowych;
-
- podejmowanie czynności w trybie art. 57 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 710, z późn. zm.);
- prowadzenie postępowań administracyjnych w trybie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018 r. poz. 2081, z późn. zm.) – w zakresie zadań Wydziału;
- przygotowywanie i wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- wydawanie opinii na wniosek innych jednostek, a w szczególności opiniowanie projektów podziałów geodezyjnych, czasowych dzierżaw, terenów objętych roszczeniami o zwrot – na wniosek biura właściwego do spraw geodezji i katastru, do spraw mienia miasta i skarbu państwa oraz do spraw dekretowych;
- prowadzenie rejestrów wymaganych przepisami prawa i przekazywanie ich do biura właściwego do spraw architektury i planowania przestrzennego oraz właściwym organom i jednostkom;
- współdziałanie z biurem właściwym do spraw architektury i planowania przestrzennego w celu usprawnienia prowadzonych postępowań administracyjnych i zharmonizowania działań w m.st. Warszawie;
- przekazywanie kopii wydanych rozstrzygnięć do biura właściwego do spraw architektury i planowania przestrzennego.