Kulturalne Bemowo rozpoczęło tegoroczny jesienno-zimowy sezon z wysokiego „C’, które zaprezentowali nam soliści Opery i Filharmonii Podlaskiej – Europejskie Centrum Sztuki.
Koncert „Kulturalne Bemowo – spotkanie z operą” odbył się pod hasłem „Opera czyli historie w dźwięku zapisane”, 21 września tradycyjnie, w Sali Widowiskowej przy ul. Konarskiego 20. Na scenie pojawili się wspaniali atyści: Joanna Motulewicz (mezzosopran) oraz Tomasz Rak (baryton), przy fortepianie - Anna Krzysztofik- Buczyńska, która znana jest przede wszystkim jako świetna klawesynistka.
Niespodzianką była obecność na scenie aż dwóch dużych instrumentów, bowiem artyści przywieźli ze sobą z Białegostoku, klawesyn koncertowy. Ciekawostką jest, że instrument po podróży, wymagał nastrojenia – strojeniem zajął się mąż klawesynistki, Amadeusz Buczyński. Strojenie klawesynu jest dużo trudniejsze i bardziej pracochłonne, niż fortepianu i zajmuje więcej czasu – instrument koncertowy ma dwie klawiatury i cztery rejestry. W odróżnieniu od fortepianu, mechanizm poruszania strun, jest delikatniejszy – to piórka, nie młoteczki.
O tych niuansach i tajemnicach pracy akompaniatora dowiedzieliśmy się od samej Anny Krzysztofik – Buczyńskiej. Zaś od solistów, oprócz wykonania pięknych arii z „Wesela Figara” ( Tomasz Rak) czy „Carmen” (Joanna Motulewicz), dowiedzieliśmy się, jak dobierane są głosy do charakterów postaci i dlaczego mezzosopran nie lubi śpiewać sopranem.
Wieczór wypełniła sztuka przez duże „S” podana w pełnej humoru i niecodziennej formie, a także wyjątkowa okazja, aby porozmawiać z ludźmi, którzy na co dzień tylko śpiewają. Usłyszeliśmy wiele ciekawostek z życia artystów operowych, a także najpiękniejsze arie operowe i operetkowe w wykonaniu naszych gości. Nic dziwnego, że sala pękała w szwach. Na kolejny koncert z cyklu zapraszamy 19 października (sobota). Będzie musicalowo. O przyjmowaniu zgłoszeń na wejściówki poinformujemy osobno. Prosimy też o przysyłanie tylko jednego maila ze zgłoszeniem. Kolejne maile tych samych osób będą kasowane jako błędne.