null

Ograniczenia obsługi klientów Urzędu m.st. Warszawy

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Na czerwonym tle umieszczono napis "Ograniczenia obsługi klientów Urzędu m.st. Warszawy w związku z zagrożeniem koronawirusem SARS-CoV-2"
Autor: Ł. Szczepaniak

UWAGA! Od 24.01.2022 r. zostają wprowadzone ograniczenia w obsłudze klientów Urzędu m.st. Warszawy w związku z zagrożeniem koronawirusem SARS-CoV-2. Wejście do Urzędu Dzielnicy Bemowo od 25.01.2022 r. będzie możliwe wyłącznie od strony parkingu, dla oczekujących udostępniony zostanie ogrzewany namiot.

Ograniczenia w zakresie obsługi klientów Urzędu m.st. Warszawy (w tym urzędów dzielnic) w związku z zagrożeniem koronawirusem SARS-CoV-2

Na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 maja 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii,
od 24.01.2022 r. wprowadzone zostają następujące zasady obsługi klientów Urzędu m.st. Warszawy (w tym Urzędów Dzielnic):

  1. Obsługa klienta prowadzona będzie we wszystkich sprawach realizowanych przez Urząd – po uprzednim umówieniu wizyty w systemie rezerwacji internetowych , a także bezpośrednio w urzędzie bez konieczności umawiania wizyty.
  2. Nieczynne będą siedziby USC w dzielnicach: Białołęka, Ochota, Wesoła, Wilanów i Wola. Mieszkańcy tych dzielnic mogą załatwiać sprawy w pozostałych siedzibach Urzędu Stanu Cywilnego (nie obowiązuje rejonizacja).

Obsługa klientów Urzędu będzie podlegała ograniczeniom wynikającym z konieczności zapewnienia bezpieczeństwa i wypełnienia wytycznych sanitarnych, takim jak: ograniczanie liczby klientów przebywających w siedzibie urzędu, obowiązek dezynfekcji rąk, zakrywania ust i nosa itp.

Osoby niestosujące się do nakazu zakrywania nosa i ust maseczką będą wpuszczane do budynków Urzędu m.st. Warszawy oraz obsługiwane w trybie bezpośredniego kontaktu z pracownikami Urzedu, wyłącznie w przypadku, gdy okażą dobrowolnie lub na żądanie uprawnionych służb, dokument potwierdzający, że zgodnie z par. 25 ust. 4 rozporządzenia Rady Ministrów z 6 maja 2021 r. są zwolnione z tego obowiązku.

Kontakt z Urzędem możliwy jest drogą elektroniczną i telefoniczną. Numery telefonów i adresy e-mail podane są na stronach www.warszawa19115.plwww.bip.um.warszawa.pl oraz na stronach internetowych dzielnic. Wszystkie informacje i dane kontaktowe dostępne są także pod numerem telefonu 19115.

Składanie pism wymagających podpisu możliwe jest drogą pocztową lub elektronicznie z wykorzystaniem platformy ePUAP (pismo musi być podpisane profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym).

Ogłoszenie zastępuje ogłoszenie nr 6 z 24.06.2021 r., które traci moc.
Powyższa organizacja pracy Urzędu obowiązuje do odwołania.

Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy

/-/ Rafał Trzaskowski

 

Lista czynnych siedzib Urzędu Stanu Cywilnego (nie obowiązuje rejonizacja)

  • ul. Falęcka 10 (Mokotów)
  • ul. Grochowska 274 (Praga-Południe)
  • ul. ks. I. Kłopotowskiego 1/3 (Praga-Północ)
  • ul. gen. W. Andersa 5 (Śródmieście)
  • ul. L. Kondratowicza 20 (Targówek)
  • pl. Czerwca 1976 r. nr 1 (Ursus)
  • al. Komisji Edukacji Narodowej 61 (Ursynów)
  • ul. Włókiennicza 54 (Wawer)
  • ul. S. Żeromskiego 29 (Bielany)
  • ul. T. Chałubińskiego 8 (Sekcja Obrotu Zagranicznego)
  • ul. M. Flisa 6 (Wydział Archiwalnych Ksiąg Stanu Cywilnego)

Adres Urzędu m.st. Warszawy na platformie ePUAP: /UMSTWarszawa/skrytka

Link do formularza ogólnego: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/inne-sprawy-urzedowe/najczesciej-zalatwiane-sprawy/skargi-wnioski-zapytania-do-urzedu/UMSTWarszawa

Adres korespondencyjny Urzędu:

Urząd m.st. Warszawy
(Wskaż biuro Urzędu)
ul. Kredytowa 3
00-056 Warszawa

Nowy adres od 7 lutego:

Urząd m.st. Warszawy
(Wskaż biuro Urzędu)
Al. Jerozolimskie 44
00-024 Warszawa

Adresy Urzędu m.st. Warszawy oraz urzędów dzielnic znajdują się na stronach internetowych urzędów oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

Ogólny adres e-mail Urzędu: kancelaria@um.warszawa.pl