null

Debata o bezpieczeństwie z mieszkańcami Bemowa

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Stoły z poczęstunkami i zasiadający przy nich seniorzy prowadzący między sobą rozmowy.
Autor: DBBiZK

4 listopada 2021 r. w Ośrodku Pomocy Społecznej przy ul. Rozłogi 10 odbyła się debata o bezpieczeństwie z mieszkańcami Bemowa. W debacie udział wzięli funkcjonariusze policji z Komisariatu Policji Warszawa Bemowo, pracownicy Delegatury Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Bemowo oraz pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo.

Oficer prasowy Komendanta Rejonowego Policji Warszawa IV kom. Marta Sulowska przedstawiła bieżące problemy, z którymi policjanci mają do czynienia na co dzień. Zwróciła szczególną uwagę na wyłudzenia na tzw. wnuczka, policjanta. Pomimo, że schemat działania przestępców jest znany mieszkańcom to jednak nie zmniejsza się liczba zgłoszeń tego typu oszustw. Pani komisarz zwróciła uwagę na to, że prawdziwi funkcjonariusze nigdy nie proszą o przekazanie jakichkolwiek pieniędzy. Nie poprzestają na kontakcie telefonicznym, oraz nie zwracają się do osób postronnych o pomoc w realizacji działań operacyjnych. W przypadku odebrania takiego telefonu należy natychmiast się rozłączyć.

Pamiętaj!

  • Nigdy nie podawaj przez telefon swoich danych osobowych ani adresu!
  • Nigdy nie informuj, w jakich bankach i na jakich lokatach gromadzisz oszczędności!
  • Nie ufaj nieznanym rozmówcom i sprawdzaj przekazywane przez nich informacje!
  • Zawsze najpierw rozłącz połączenie telefoniczne, aby wybrać inny numer!
  • Pod żadnym pozorem nie pobieraj gotówki i nie przekazuj jej rzekomym policjantom!
  • Po takim telefonie zadzwoń z innego aparatu i powiadom o usiłowaniu wyłudzenia pieniędzy!
  • Zachowaj ostrożność – jeżeli dzwoni ktoś, kto podszywa się pod członka rodziny i prosi o pieniądze, nie podejmuj żadnych pochopnych działań – nie wykonuj jego poleceń – nie daj się zmanipulować!
  • Nie mów nikomu, a szczególnie przez telefon, o kwocie oszczędności jakie posiadasz i gdzie je przetrzymujesz.
  • Zadzwoń do innego członka rodziny i upewnij się, czy osoba, która prosiła o pomoc, faktycznie jej potrzebuje.
  • Nigdy nie przekazuj pieniędzy obcym osobom! Po pieniądze fałszywy krewny podsyła w swoim imieniu innego oszusta.
  • Nigdy nie ulegaj presji czasu wywieranej przez oszustów.

Kierownik Delegatury BBiZK Bemowo Pani Monika Mieleszko zachęcała mieszkańców do korzystania z pomocy Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 https://warszawa19115.pl/.

Dzięki Warszawa 19115 wszyscy mamy wpływ na to, jak wygląda i żyje nasze miasto. Uzyskasz pełną informację o usługach realizowanych przez Urząd Miasta i jednostki miejskie. Zgłosisz problem, którym powinny zająć się służby miejskie. Przekażesz swój pomysł na ulepszenie miasta. Będziesz mieć stały monitoring realizacji zgłoszonej sprawy.

 

Pamiętaj. Sprawy związane z bezpośrednim zagrożenie życia i zdrowia, zgłaszaj niezwłocznie przez numer alarmowy 112. 

Razem dbajmy o Warszawę!

W trakcie spotkania mieszkańcy otrzymali ulotki informujące o programie „Dzielnicowy Bliżej Nas”, Krajowej Mapie Zagrożeń Bezpieczeństwa oraz aplikacji mobilnej „Moja Komenda”. Ponadto mieszkańcom zostały przekazane przez Delegaturę BBiZK Bemowo odblaski ufundowane przez Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego oraz apteczki ufundowane przez Urząd Dzielnicy Bemowo.

Ulotki, książeczki edukacyjne, odblaski oraz apteczki pierwszej pomocy.
Zobacz galerię (5 zdjęć)
Uczestnicy spotkania skupieni przy stolikach z poczęstunkiem. W oddali przy stoliku siedzą policjanci oraz przedstawiciel Delegatury Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w dzielnicy Bemowo. Jeden z policjantów rozmawia z seniorem.
Stoły z poczęstunkami i zasiadający przy nich seniorzy prowadzący między sobą rozmowy.
Na pierwszym planie seniorzy. Przed nimi po lewej stronie, przy stoliku organizatorów, stoi policjant w maseczce. Gestykulując prowadzi wykład.
Po lewej stronie uczestnicy spotkania. Po prawej stronie stolik organizatorów. Głos zabiera przedstawicielka Delegatury. W lewej dłoni trzyma białą kartkę.